Friday 3 November 2023

Sinopsis Drama W: Two Worlds (VIU Malaysia)

Sinopsis Drama W: Two Worlds (VIU Malaysia)

Drama : W: Two Worlds
Produksi : Independent Pictures
Pengarah : Yusry Abd Halim
Penulis Skrip : Mamu Vies, Fairul Nizam Ablah
Siaran : VIU Malaysia
Mula Tayangan : 30 November 2023
Episod : 12
Genre : Romantik, Fantasi, Thriller

VIU Malaysia membawakan sebuah lagi drama fantasi romantik popular dari Korea iaitu W: Two World yang dibintangi oleh barisan pelakon seperti Hun Haqeem, Daiyan Trisha, Mierul Aiman, Elizabeth Tan, Faizal Hussein dan ramai lagi.

Saksikan trailer rasmi pada 6 November 2023 jam 12 tengah hari di semua platform rasmi VIU Malaysia dan nantikan pengumuman rasmi tarikh tayangan premier drama W: Two World versi Malaysia.

Sinopsis Drama W: Two Worlds (VIU Malaysia)

Sinopsis Drama W: Two Worlds

Mengisahkan Izara Yusuf seorang doktor yang berusaha mencari bapanya, seorang pencipta siri webtoon popular W yang telah hilang secara tiba-tiba tanpa jejak. Pencarian Ika telah membawa dirinya ke dunia webtoon dan secara tidak sengaja dia telah menyelamatkan Aliff, watak utama dalam dunia webtoon ciptaan ayahnya.

Disebabkan itu, watak Izara tiba-tiba muncul dalam siri webtoon tersebut, tanpa disedari kehidupannya kini berdepan dengan bahaya dan terjerat antara dunia fantasi dan realiti.

Aliff mencari identiti pembunuh yang membunuh keluarganya 10 tahun yang lalu. Aliff menyedari dirinya dan Izara saling berkait tanpa mengetahui dirinya hanyalah watak fantasi dalam dunia webtoon. 

Sinopsis Drama W: Two Worlds (VIU Malaysia)

Barisan Pelakon dan Watak

Daiyan Trisha sebagai Izara Yusuf

Seorang doktor yang berdedikasi dengan kerjayanya namun kehidupan Izara berubah apabila termasuk dalam dunia webtoon dan terjerat antara realiti dan fantasi.

Hun Haqeem sebagai Aliff

watak utama dalam siri webtoon W. Aliff mempunyai masa silam yang tragis dan kini dia cuba mencari identiti pembunuh yang membunuh keluarganya.

Elizabeth Tan sebagai Hanna

setiausaha kepada Aliff. Hanna mempunyai soft spot dalam dieinya terhadap Aliff

Mierul Aiman sebagai Ghazi

bodyguard kepada Aliff. Ghazi seorang yang bijak dan setia di sisi Aliff demi menjaga keselamatan Aliff dari pelbagai ancaman.

Faizal Hussein sebagai Omar Yusuf

merupakan ayah Izara. Omar seorang pelukis webtoon yang popular apabila siri webtoon W berjaya meraih perhatian netizen. Namun kejayaan tersebut menjadi mimpi ngeri buat Omar apabila menyedari watak Aliff kini hidup dn tidak mampu dikawalnya.

Tony Eusoff sebagai Musa

seorang penguam yang masuk ke dunia politik. Musa bertindak sebagai pendakwaraya dalam kes perbicaraan Aliff, kejayaan dalam kes tersebut menjadi batu loncatan Musa menjadi seorang ahli politik.

Baca juga : Review Drama Korea W: Two Worlds lakonan Lee Jong Suk, Han Hyo Joo dan Kim Eui Sung


Antara barisan pelakon lain dalam W: Two Worlds adalah Shah Kimin membawa watak Rafi, Amerul Affendi sebagai Shawn, Azrul Zaidi sebagai Dr Zul dan Ikhram Juhari sebagai Detektif Ali

About the Author

admin

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

0 comments:

Post a Comment

 

Layan Drama Melayu Online Terbaru © 2015 - Blogger Templates Designed by Templateism.com, Plugins By MyBloggerLab.com